Cesta k minimalismu

sobota, listopadu 05, 2016

Může to být takový půlrok, když jsem poprvé narazila na něco, čemuž obyčejní smrtelníci říkají "minimalismus". Je dost možné, že se s tímto pojmem setkala většina z Vás. Také je možné, že se mezi Vámi najdou nějací minimalisté. Mě tato myšlenka chytla již zpočátku, každopádně jsem tehdy ještě neměla dostatek vůle se držet na uzdě při nakupování. Takových je nás tu spousta, no ne?
Tím, že jsem začala chodit na brigádu se má vůle zvětšuje do nepopsatelných rozměrů. Naše rodina nežije v bůhvíjakém luxusu, tudíž jsem se naučila vážit peněz přirozenou cestou. S minimalismem se spojuje věta, která i mě donutila zamyslet se nad mými možnostmi.

"Buy less, experience more." 

Minimalismus se dá celkově aplikovat snad do všech odvětví života. Je pravda, že se najde mnoho z Vás, kteří se vyžívají v neustálém zkoušení nových produktů a nakupování. Nakupování je skvělé, bohužel mně se poslední rok poštěstilo získat věci, které jsem koneckonců ani nevzala na sebe (záhadným způsobem se mi přestaly líbit). A to ještě ve slevách. A ve slevách si málokdo z nás umí říct něco ve smyslu "Koupil bych si to, kdyby to bylo třikrát dražší?"
Každou koupenou věc musíme milovat.

Z každé výplaty jsem si dovolila investovat do jedné věci, která může být dražší (také musí být snadno kombinovatelná). Cena však musí odpovídat kvalitě. Ostatní peníze půjdou do prasátka na pozdější spotřebu. Ať už peníze o půl rok později utratím za něco materiálního, či za cestování (nebo koníčky, nebo zážitek), to už je na mně, ale vždy to musí být rozumná investice. 

S minimalismem se spojuje i třídění věcí a vyhazování toho, k čemu nemáte moc vztah a věcí, u nichž pronesete například "Jednou to určitě budu potřebovat." Zkoušela jsem to několikrát, moji rodiče nebyli zrovna nadšení. Když jsem dávala věci, co nenosím na hromadu, u každé z nich pronesli monolog, že jsem tu věc měla na sobě jenom jednou (což není pravda, jen to jsou věci, co jsem si kupovala ve 12 letech), aniž by pobrali onu minimalistickou myšlenku. Protože ano, když jsem s i k té věci nevytvořila vztah a nenosila jsem ji, stává se z ní něco nepotřebného. 

Mým požadovaným výsledkem je mít méně věcí, ke kterým mám o to větší vztah.

Rozhodla jsem se tedy minimalismus vyzkoušet, tudíž ode mě čekejte více článků na toto téma. Tak co, jste minimalisté? Stojí to za vyzkoušení? 

You Might Also Like

9 comments

  1. Teším sa na ďalšie články o minimalizme, ja som minimalista v obliekaní aj fotení (väčšinou:)
    pieces of me

    OdpovědětVymazat
  2. To je super seznámení.
    Docela jsi mě tím inspirovala, protože já jsem vcelku pravý opak.

    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě je to super, já jsem pravý opak a občas mě to i štve, jenže tak nějak nevím, jak se toho zbavit :D každopádně je to inspirativní článek a budu se těšit na další podobné články :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  4. Tiež som narazila na túto myšlienku už dávnejšie a som veľmi rada, že som na ňu narazila práve v dobe keď som dosť pracovala a mohla som utrácať peniaze "na všetko". Namiesto tho som si však tiež uvedomila, že niekedy je lepšie ušetriť si na dačo poriadne lebo doma mám toho haldy. A týmto spôsobom som si mohla našetriť na festival Sziget a bolo to lepšie ako akékoľvek oblečenie/kozmetika. Netvrdím, že som už minimalista, ale snažím sa ísť touto cestou aspoň pri nakupovaní, keď si sama sebe kladiem otázky ako "Oblečiem si to viac ako jeden krát? Stojí to za to?"
    Ivana xx

    OdpovědětVymazat
  5. mně se třeba líbí minimalismus v bydlení a na vzhledech blogu a tak :D
    a s tím, že mít míň věcí, ale za to je mít opravdu rád, sem se naučila žít teprve nedávno :D dřív jsem prostě viděla něco, co se mi líbilo a bylo to levný, tak to prostě beru a teď se spíš snažím soustředit na to, jestli se mi to fakt líbí a budu z toho mít radost a fakt to využiju :D to je hned lepší (i pro to prasátko :D)

    OdpovědětVymazat
  6. ja vekom začínam bažiť po "menej" všetko. Či doplnky v byte, v oblečení..

    www.donnaiveh.com

    OdpovědětVymazat
  7. Mne sa tieto články páčia, určite by som si prečítala viac. A minimalizmus aplikujem všade, no nie vždy mi to vyjde, dôkazom je plná skriňa oblečenia. :D

    Pozývam teba a tvoje čitateľky do súťaže na mojom blogu:
    www.rebelliouslily.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tohle podporuji!! Jsem velkým zastáncem minimalismu:)

    JANNIEBEL

    JANNIEBEL- giveaway

    OdpovědětVymazat

Like us on Facebook

Subscribe