Usnadňovače života

čtvrtek, srpna 11, 2016

Momentálně jsem přemýšlela, co produktivního za dnešní den bych mohla ještě zvládnout. Tak píši článek na téma, které se mi za posledních několik měsíců osvědčilo. Popravdě jsem neměla ani nejmenší tušení, jak článek nazvat. Nedá se to moc popsat, proto spoléhám na to, že alespoň trošku pochopíte, o čem tedy je.



1) Stanovte si svou ranní rutinu
Jak vkročíte do nového dne, tak se to s Vámi nese po celou dobu. Mám nevýhodu brzkého vstávání do školy, kdy vstávám v 5 ráno. Mohla bych vstávat později, ale to pak nestíhám všechno, co chci udělat. Proto radím, vstaňte vždy o něco dříve. Zvykla jsem si dokonce i na ranní protahování, protože je to vcelku úleva se po několika hodinách spánku prokřupat (:D).
A proboha, SNÍDEJTE. Po snídani život vždycky dává o něco větší smysl. A čím větší snídaně, tím lépe. Já mívám problém s tím, že mi cesta do školy trvá něco kolem hodiny, a proto se zde vyskytuje problém neustálého hladu. Proto snídám za dva lidi.

2) Zlepšete stravování
Teď skutečně nemyslím neustálé hlídání kalorií a výčitky, ale upřímně, chovejte se k tělu hezky. Bývala jsem pěkné čuně, co si dalo zdravou věc jednou za uherský rok a nahrazovala normální jídla sušenkami a čokoládou. Na mém těle se to moc neprojevilo, na mé náladě ano. Každou chvíli jsem usínala a cítila se jako kdyby mě přejelo dvacet jedna parních válců a ušlapala banda turistů. Osvědčilo se mi, že vše je jen o zvyku a i na zeleninu a ovoce se zvyknout prostě dá.

3) Staňte se trpělivými 
Ne nadarmo se říká "Trpělivost přináší růže." Když trpěliví nejme, má to dopad na naši náladu, jsme roztěkaní a chvílemi a naštvaní. S trpělivostí jsem mívala problémy, což mi obvykle přinášelo maximálně tak další zklamání. Holt když něco nevyšlo teď, vyjde to příště.

4) Nic neočekávejte, nechte se překvapit
Tohle mě fakt udivilo. Musím dodat, že já jsem člověk plný očekávání a nenechám žádnou situaci chladnou, vždy si vymýšlím všelijaké scénáře, které bych chtěla, aby se staly. Není divu, že nakonec je vše stejně jinak a já skončím se špatným pocit, že ani tu hloupou vysněnou scénu nemůžu přivolat. Jakmile se zbavíme očekávání, jsme více překvapení a tím pádem si dokážeme více vážit.

5) Poznejte sami sebe
Nejspíš nejdůležitější bod ze všech. Jestliže patříte mezi lidi, kteří nic nestíhají a cítí se neuspořádaní, je neskutečně důležité se zastavit, vydechnout a začít se sebepozorováním. Kdy jste nejvíce produktivní? Kdy naopak nesnesete dělat určitou činnost? Je něco, co Vás baví a zároveň Vám to něco dává? Jste schopni dělat 2 činnosti najednou? V čem jste dobří? Otázek je moc. Když dokážete všechny zodpovědět, myslím, že nebude problém stíhat to, co si usmyslíte. Mně se tento způsob osvědčil v boji s prokrastinací.
Tip na aplikaci: HABITICA - PANEBOŽE, STOKRÁT LEPŠÍ NEŽ VŠELIJAKÉ DIÁŘE A PSANÉ TO DO LISTY





You Might Also Like

6 comments

  1. s tím prvním úplně souhlasím :D
    a to druhý..jakoo joo, ale ty sušenčičky jsou můj život a u mě to funguje nějak naopak, energie hype, nechápu prostě :DD
    a ty poslední tři body jsou taky úplně mega přesný, hlavně ten čtvrtej :D
    a habitica, už stahuju!! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja vôbec niesom ranné vtáča, pre mňa je ráno najkrajšie keď si č najdlhsie pospím a cítim sa oddchnutá, nespĺňam ani bod dva, najmä keď ma chytí hlad o druhej v noci a robím si midnightsnack :D ale v podstate s tým súhlasím, veľa ľudom to vyhovuje ako píšeš :) body 3., 4. a 5. Čistá pravda :)

    OdpovědětVymazat
  3. S tou snídaní máš naprostou pravdu! Jinak všechno je vlastně naprosto přesný a úderný až z toho člověku jde mráz po zádech. Super článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Se snídáním ve školním roce je to se mnou vážně strašný!
    Skvělý pravdivý článek :)

    OdpovědětVymazat
  5. Habiticu už stahuju.
    Svoje shit si musím dát co nejdříve together, takže se mi tenhle článek docela hodí. Díky!
    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
  6. Já si teda vždy vymyslím ten nejhorší scénář co jde :D

    OdpovědětVymazat

Like us on Facebook

Subscribe